Korekcja wyglądu twarzy z wykorzystaniem autologicznej tkanki tłuszczowej zdobywa dużą popularność wśród procedur medycyny estetycznej. Zabieg ten wyróżnia się wysoką skutecznością przy minimalnym ryzyku wystąpienia objawów niepożądanych. Przeszczep własnej tkanki tłuszczowej określany jest fachowo lipofillingiem. Podczas jednej sesji zabiegowej pobiera się niewielką ilość własnej tkanki tłuszczowej, aby po specjalnym przygotowaniu podać ją w te okolice twarzy, które wymagają korekty. Zabieg charakteryzuje się wysokim bezpieczeństwem, bo własna tkanka tłuszczowa dobrze przyjmuje się w nowym miejscu. Własna tkanka tłuszczowa jest biokompatybilna i dlatego ryzyko wystąpienia reakcji alergicznych lub odrzucenia przeszczepu w praktyce jest minimalne.

Modelowanie twarzy własnym tłuszczem przeprowadza się z wielu wskazań. Powszechnie stosowane są zabiegi wolumetryczne, w czasie których tłuszcz podawany jest w okolice kości policzkowych likwidując efekt zapadniętych policzków czy żuchwy poprawiając w ten sposób owal twarzy. Lipofilling wykonywany jest też ze wskazań medycznych, np. u pacjentów po urazach lub po usunięciu dużych znamion na twarzy. Zabieg ma wtedy na celu rekonstrukcję utraconych tkanek.

W zabiegach modelowania twarzy wykorzystuje się niewielką ilość tkanki tłuszczonej, którą pobiera się najczęściej z okolicy nadłonowej lub z wewnętrznej powierzchni ud.

Po zakończonym zabiegu mogą pojawić się krwiaki, zaropienie rany lub chwilowa nierówność poddanego operacji obszaru.

W przypadku wykonywanych zabiegów chirurgii plastycznej z innych przyczyn niż te, które służą profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie stanu zdrowia do podanych cen należy doliczyć 23% podatek VAT.

• redukcja zmarszczek
  • opadająca skóra
  • zapadnięte policzki
  • asymetria twarzy

• ciąża
  • choroby serca
  • nieuregulowana cukrzyca
  • zaburzenia krzepliwości
  • nieleczone nadciśnienie
  • stany zapalne
  • nowotwory

Zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym. W początkowej fazie podawany jest środek, który obkurcza mięśnie krwionośne, aby było jak najmniejsze krwawienie po zabiegu. Następnie za pomocą strzykawek mających kaniule odsysany jest tłuszcz. Po odpowiednim spreparowaniu komórek tłuszczowych - przeszczepiane są one w obszar wymagający korekcji. Sam zabieg jest krótki. Trwa w zależności od wielkości korekcji od 30 do 60 minut. Już po kilku dniach pacjenci wracają do normalnych aktywności. Pojawiające się po zabiegu zasinienia twarzy i obrzęk ustępują zazwyczaj samoistnie w ciągu kilku dni. Zabieg jest bezpieczny, nie pozostawia blizn i można go łączyć z innymi procedurami medycyny estetycznej.

Przeszczep tkanki tłuszczowej na twarz

• poprawa samopoczucia
  • zwiększona samoocena
  • zwiększenie poczucia własnej wartości