Duże zmiany, powodujące ból i znaczny dyskomfort pacjenta powinny być operowane. Chirurg rozpoczyna zabieg przez nacięcie skóry moszny. Następnie odsysany jest nagromadzony płyn. Cięcie zszywane jest wysokiej jakości, wchłanialnymi szwami. Zabieg trwa kilkadziesiąt minut (około pół godziny). Przeprowadzany jest najczęściej w znieczuleniu ogólnym – pacjent jest usypiany na czas trwania operacji. Po wykonaniu zabiegu, chorego, przez najbliższe kilka godzin obserwuje wyspecjalizowana kadra medyczna. Zabiegi te wykonywane są w ramach „Chirugii jednego dnia”. Jeszcze tego samego dnia pacjent może wrócić do domu.

• obecność wodniaka
  • duże zmiany powodujące ból
  • dyskomfort pacjenta

• zły stan ogólny pacjenta

Chirurg rozpoczyna zabieg przez nacięcie skóry moszny. Następnie odsysany jest nagromadzony płyn. Cięcie zszywane jest wysokiej jakości, wchłanialnymi szwami. Zabieg trwa kilkadziesiąt minut (około pół godziny). Przeprowadzany jest najczęściej w znieczuleniu ogólnym – pacjent jest usypiany na czas trwania operacji. Po wykonaniu zabiegu, chorego, przez najbliższe parę godzin obserwuje wyspecjalizowana kadra medyczna. Zabiegi te wykonywane są w ramach „chirurgii jednego dnia”. Jeszcze tego samego dnia pacjent może wrócić do domu.

• przywrócenia prawidłowego wyglądu moszny
  • ustąpienie bólu, zniesienie dyskomfortu pacjenta

• wypoczynek, ograniczenie aktywności fizycznej
  • zaleca się noszenie obcisłej bielizny w celu przyspieszenia wchłonięcia się obrzęku