Zabiegi w obrębie piersi typowo kojarzone są z ich powiększaniem. Wbrew pozorom, sytuacja odwrotna, czyli operacje zmniejszenia piersi, nie są wcale takie rzadkie. Rozmiar piersi w głównej mierze zależny jest od posiadanych przez daną kobietę genów. Nie jest jednak pewne, że matka, posiadająca duży biust, będzie miała córki z taką samą cechą: wpływ na wielkość żeńskich gruczołów mają też czynniki środowiskowe, dieta oraz poziomy hormonów płciowych. Innym czynnikiem, który kształtuje piersi, jest ciąża, podczas której mogą one zwiększać swoje rozmiary.

Operacja zmniejszenia piersi wykonana może być w każdym wieku, zalecane jest jednak osiągnięcie dojrzałości przez pacjentkę, zanim dojdzie do ewentualnego zabiegu (związane to jest z faktem, iż procedurę lepiej przeprowadzać dopiero wtedy, gdy gruczoły ulegną już całkowitemu rozwojowi).

Leczenie gigantomastii polega na chirurgicznej redukcji piersi mającym na celu zmniejszenie masy piersi i poprawę ich kształtu. Operacja jest przeprowadzana w znieczuleniu ogólnym, trwa ok. 2-3 godziny. Lekarz operujący przemieszcza kompleks brodawka-otoczka do prawidłowego położenia, redukcji skóry, tkanki podskórnej oraz gruczołu i modeluje nową pierś. Blizny lokalizują się wokół otoczki pionowo w dół od otoczki i czasem wzdłuż fałdu podpiersiowego.

W przypadku wykonywanych zabiegów chirurgii plastycznej z innych przyczyn niż te, które służą profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie stanu zdrowia do podanych cen należy doliczyć 23% podatek VAT.

• widoczna zmiana proporcji ciała kobiety w obszarze piersi w stosunku do całego ciała
  • problemy zdrowotne spowodowane dużymi piersiami, np. ból kręgosłupa
  • widoczna asymetria piersi

• skazy naczyniowe
  • zaburzenia krzepliwości
  • nieuregulowane nadciśnienie tętnicze i cukrzyca
  • duszności w wywiadzie
  • infekcja ropna skóry klatki piersiowej

Sam zabieg pomniejszenia piersi rozpoczyna się od wprowadzenia pacjentki do znieczulenia ogólnego, dzięki czemu operacja jest bezbolesna. Następnie chirurg plastyczny wykonuje cięcia i usuwa nadmiar tkanki gruczołowej. Zdarza się również, że przy znacznej redukcji konieczne jest przemieszczenie brodawki sutkowej nieco wyżej lub niżej. Powoduje to nieznaczne wydłużenie się czasu zabiegu. Na koniec lekarz usuwa niepotrzebny nadmiar skóry oraz modeluje biust w taki sposób, a by osiągnąć pożądany przez pacjentkę efekt.

pomniejszenie piersi gigantomatstia szpital gdańsk 1dayclinic

• piersi w rozmiarach proporcjonalnych do sylwetki
  • poprawa kształtu piersi i sutków
  • zmniejszenie i wymodelowanie kształtu piersi
  • ujędrnienie piersi
  • natychmiastowe efekty
  • poprawa nastroju, samooceny pacjentki

• pacjentka powinna zmieniać opatrunek zgodnie z lekarskim instrukcjami (opatrunek powinien być utrzymywany w suchości)
  • należy przyjmować zalecone leki
  • po około 2-6 tygodni istnieje konieczność noszenia specjalnego stanika, którego stosowanie ma na celu odpowiednie uformowanie zoperowanych gruczołów piersiowych
  • należy przyjmować podczas snu odpowiednie pozycji - przez pierwszych kilkanaście dni po operacji zmniejszenia piersi należy spać na plecach, ponieważ spanie na brzuchu mogłoby niekorzystnie wpłynąć na uzyskiwane efekty operacji
  • należy ograniczyć wysiłek fizyczny (szczególnie w ciągu pierwszych 2-4 tygodni po zabiegu)
  • należy zgłosić się na wizytę kontrolną w uzgodnionym terminie (po około 7-14 dniach od operacji usuwane są szwy)
  • takie objawy, jak np. wysoka gorączka, silne zaczerwienienie piersi czy ból nieustępujący pomimo zażywania leków przeciwbólowych mogą świadczyć np. o wystąpieniu zakażenia, i w takiej sytuacji pacjentkom po operacji zmniejszenia piersi zalecane jest pilne zgłoszenie się do lekarza.