Komórki macierzyste posiadają niepowtarzalną zdolność do nieograniczonego samoodnawiania i namnażania się. Komórki macierzyste mają możliwość przekształcania się w wyspecjalizowane komórki organizmu takie jak np. komórki układu nerwowego, komórki krwi, komórki tłuszczowe, komórki mięśniowe, jak również tkankę łączną (chrząstka, kość) uzyskując ich budowę oraz funkcję. Są one naturalnym materiałem zapasowym organizmu i z natury ich zadaniem jest zastąpienie chorych, starzejących się komórek poprzez wytworzenie z nich takiej samej tkanki w jaką zostają podane. Komórki pobrane z tkanki tłuszczowej mogą różnicować się m.in. w komórki układu mięśniowo-szkieletowego, śródbłonka, mięśni i chrząstki.

• zwyrodnienia stawu kolanowego, barkowego
  • zwyrodnienia stawu biodrowego, skokowego
  • leczenie uszkodzeń chrząstki stawowej i uszkodzeń wewnątrzstawowych
  • rekonstrukcja mięśni, ścięgien
  • rekonstrukcja struktur więzadłowych (np. w uszkodzeniu ścięgna Achillesa)
  • zabieg jest alternatywą dla osób zakwalifikowanych do operacji protezoplastyki stawów, które z powodu znacznego obciążenia chorobami nie mogą być bezpiecznie operowani

• przewlekłe choroby o znacznym stanie zaawansowania

Nowa metoda pobierania komórek macierzystych z tkanki tłuszczowej pozwala wykonać szybko i bezpiecznie całą procedurę terapii podczas jednej wizyty u specjalisty. Zabieg jest bezbolesny, najczęściej wykonywany w znieczuleniu miejscowym. Specjalista pobiera tkankę tłuszczową od pacjenta i przygotowuje preparat komórek macierzystych, który następnie podaje do zmienionej chorobowo tkanki lub stawu. Komórki macierzyste stopniowo odbudowują zniszczoną tkankę i stawy. Zabieg cechuje mała inwazyjność, brak powikłań i szybszy powrót pacjenta do sprawności fizycznej.

zabieg z wykorzystaniem komórek macierzystych gdańsk gdynia sopot trójmiasto szpital 1dayclinic etermed

Usługa tymczasowo niedostępna.

• przywrócenie sprawności ruchowej
  • zwiększenie komfortu życiowego
  • efekty utrzymują się przez wiele lat
  • zmniejszenie konieczności przyjmowania środków przeciwbólowych

• Opatrunki powinny pozostać od 24-48 godzin od zabiegu - wg zaleceń lekarza.
  • Całkowity odpoczynek jest nie zalecany.
  • Po zabiegu można powrócić do normalnego trybu życia, unikając jednak nadmiernej aktywności oraz uprawiania sportu przez 3 tygodnie.
  • W pierwszych dniach po zabiegu może wystąpić sączenie się płynu z miejsc pobrania tkanki tłuszczowej – zwykle maksymalnie do 24 godzin po zabiegu - okryć miejsca świeżym, małym gazikiem.
  • Jeśli pojawi się długotrwały lub zwiększający się obrzęk, oraz zaczerwienienie, może to oznaczać wystąpienie infekcji, lub jeśli pojawią się więcej niż średnie siniaki należy jak najszybciej skontaktować się z 1DayClinic lub bezpośrednio z lekarzem prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości dojazdu do kliniki z powodu godzin pracy, należy udać się do najbliższej poradni medycznej w celu uzyskania jak najszybszej pomocy.
  • Unikać gorących kąpieli lub sauny przez 7 dni po zabiegu. Dzień po zabiegu można wziąć prysznic. Upewnić się, że przed wzięciem prysznica zdjęte zostały wszystkie opatrunki.