Ocena: 4.8/5.0

Osocze bogatopłytkowe jest to skoncentrowana ilość płytek krwi rozproszona w niewielkiej objętości osocza. Powstały w wyniku podwójnego wirowania preparat płytek krwi uwalnia podstawowe czynniki wzrostu wspierające procesy gojenia i regenerację tkanek (m.in. PDGF, VEGF, TGF,EGF, FGF 2, IGF), jak również zawiera białka odpowiedzialne za przyleganie komórek do siebie (fibrynę, fibronektynę, vitronektynę). Spreparowane osocze bogatopłytkowe umożliwia leczenie szerokiej gamy dolegliwości w sposób bezpieczny, szybki, małoinwazyjny i efektywny. Czynniki wzrostu mają właściwości pobudzające regenerację uszkodzonych chrząstek, ścięgien czy mięśni, a także stymulują procesy gojenia i naprawy tkanek. Istotną zaletą tego typu leczenia jest fakt, że bazuje ono na wykorzystaniu naturalnych mechanizmów odtwórczych tkanek, pobudzając i stymulując je bez ingerowania sztucznymi substancjami.

• zapalenie i uszkodzenie ścięgna Achillesa
  • zapalenie powięzi podeszwowej
  • zwyrodnienia stawów
  • wspomaga terapię dolegliwości typowo sportowych (m.in. kolano skoczka, łokieć tenisisty)

• brak przeciwwskazań

Osocze bogatopłytkowe otrzymywane jest w procesie wirowania krwi i specjalnego przygotowania (frakcjonowania), którą lekarz pobiera od pacjenta bezpośrednio przed zabiegiem. Krew zostaje pobrana z żyły obwodowej (najczęściej z kończyny górnej) za pomocą specjalnego zestawu, a następnie umieszczona w wirówce, która odseparowuje koncentrat płytek krwi. Proces wirowania trwa do kilkunastu minut. Skoncentrowane osocze PRP lekarz wstrzykuje w zmienione chorobowo tkanki miękkie i stawy (np. w ubytek naderwanego więzadła, mięśnia, czy ścięgna).

zabieg z wykorzystaniem osocza bogatopłytkowego gdańsk gdynia sopot szpital 1dayclinic etermed

1200 zł

• stymuluje odbudowę ścięgien i tkanki chrzęstnej
  • przyspiesza regenerację tkanek w zwyrodnieniach stawów