Ocena: 4.9/5.0

Usuwanie drobnych zmian z jamy ustnej i gardła to częste zabiegi. Wykonywane są w kilkanaście minut w znieczuleniu miejscowym. Pacjent jest przytomny podczas operacji. Zabiegi wykonywane są w pozycji siedzącej. Po nastrzyknięciu pola operacyjnego środkami znieczulającymi, zabieg staje się całkowicie bezbolesny. Najczęściej usuwanymi zmianami są włókniaki, brodawczaki, leukoplakia (białymi zmianami zlokalizowanymi na śluzówce). Po wykonaniu zabiegu pacjent może wrócić do domu jeszcze tego samego dnia. Powikłania w postaci bólu pooperacyjnego łatwo łagodzić szeroko dostępnymi w aptekach środkami przeciwbólowymi. Kilka dni po zabiegu nie należy spożywać zbyt gorących pokarmów, bardzo kwaśnych lub pikantnych.

• diagnostyka zmian jamy ustnej : leukoplakii , brodawczaków, włókniaków, zmian rogowaciejących itp.

• uczulenie na którykolwiek lek znieczulający

Zabiegi wykonywane są najczęściej w znieczuleniu miejscowym, w pozycji siedzącej. Po ostrzyknięciu pola operacyjnego lekami znieczulającymi zabieg staje się całkowicie bezbolesny. Po jego wykonaniu pacjent może wrócić do domu jeszcze tego samego dnia.

Usunięcie drobnych zmian z jamy ustnej, gardła przy znieczuleniu miejscowym

• poprawa komfortu w jamie ustnej
  • ustalenie etiologii zmiany , jej charakteru

• stosowanie środków przeciwbólowych według zaleceń lekarza