Przepuklina pachwinowa jest wskazaniem do operacji, ze względu na możliwość jej uwięźnięcia (stanu grożącemu martwicą zamkniętych w przepuklinie jelit). Leczenie operacyjne wykonuje się w znieczuleniu ogólnym lub miejscowym. Stosowane techniki operacyjne to: z użyciem tworzywa sztucznego (metoda Lichtensteina) lub tradycyjne z wykorzystaniem tkanek własnych chorego (metoda Bassiniego, Shouldice’a). Rodzaj metody dobierany jest indywidualnie do pacjenta. Zabiegi z użyciem specjalnych, syntetycznych siatek gwarantują szybszą rekonwalescencję po zabiegu, mniejsze dolegliwości bólowe, mniejszy odsetek nawrotów przepukliny. Wiążą się jednak z koniecznością wszycia ciała obcego do organizmu. Stosowane siatki wykonane są z wysokiej jakości materiałów. Szczelnie zatykają wrota przepukliny i wzmacniają powłoki brzuszne. Fachowa opieka i kontrola pooperacyjna umożliwiają szybki powrót do codziennych czynności chorego.

Do podanej ceny jest wliczony koszt siatki.

• Każda przepuklina powinna być zoperowana ze względu na ryzyko uwięźnięcia. W przypadku przepuklin z mniejszym ubytkiem powięzi ryzyko jej uwięźnięcia jest znacznie większe niż przy dużych ubytkach powięzi .

• Infekcje skóry i tkanki podskórnej w okolicy przepukliny (zabieg można wykonać po ich wyleczeniu)
  • Ciężkie schorzenia ogólnoustrojowe będące przeciwwskazaniem do wykonania znieczulenia

Po wykonaniu znieczulenia i dotarciu do pola operacyjnego dokonuje się przemieszczenia zawartości worka przepuklinowego do jamy brzusznej. Odtworzenie ubytku w powięzi i jego zabezpieczenie dokonuje się za pomocą materiału niewchłanialnego (tzw. siatki) wszczepianego pomiędzy odpowiednie warstwy powłok.

przepuklina pachwinowa

• Eliminacja ryzyka uwięźnięcia przepukliny, które jest stanem zagrażającym życiu Pacjenta.
  • Poprawa komfortu życia.

• Odpowiednie postępowanie aseptyczne (odkażanie i zmiany opatrunków) do czasu usunięcia szwów.
  • Unikanie wysiłku przez określony czas - najczęściej około 1 miesiąc